نکات مهم در تمدید پروانه ساختمان
نوشته شده توسط : soraya

نکات مهم در تمدید پروانه ساختمان

1- تمدید اول و دوم در سال‌های چهارم و پنجم و در ساختمان‌های ویژه در مدت اتمام اعتبار پروانه ساختمان (جواز ساخت) به شرطی که درخواست مالک قبل از اتمام مهلت پروانه و تمدید اول در دبیرخانه شهرداری ثبت شود عوارض ندارد، در صورتی که پس از پایان مهلت پروانه برای تمدیدها مراجعه نماید ما به التفاوت عوارض زیربنا و پذیره دریافتی زمان صدور و زمان مراجعه عوارض تمدید اول پنج درصد و تمدید دوم ده درصد عوارض جدیدالاحداث و پذیره دریافت خواهد شد.

2- کلیه تمدیدها با ارزش منطقه‌ای دارایی زمان هر یک از تمدیدها محاسبه خواهد شد.

3- نماکاری در بر معابر و گذرها بیش از دوازده متر الزامی است و بدون نماکاری صدور پایان‌کار ممنوع می‌باشد‌، بنابراین متوجه کردن مالک یا سازنده به این موضوع در هنگام صدور پروانه ساختمانی و اعلام کتبی به وی ضروری می‌باشد.

4- در صورت وقوع عوامل غیرمترقبه و اتفاقی و خارج از اختیار مالک یا سازنده و یا صدور احکام قضایی که موجب رکود عملیات ساختمانی شده باشد، با رعایت مفاد و محتوای تعرفه عوارض، نسبت به کسر مدت رکود عملیات ساختمان از مهلت پروانه و یا تمدید آن نسبت به بقیه مدت اقدام خواهد شد.

5- تمدید پروانه ساختمان یک سال از زمان پایان مهلت پروانه منظور خواهد شد، اما مشمول عوارض تمدید و یا عوارض نوسازی مطابق این تعرفه خواهد بود.

6- اجرای بند ۱ این ماده، تاریخ تمدید پروانه از ابتدای پایان مهلت پروانه ساختمانی و یا اتمام مهلت آخرین تمدید منظور خواهد شد، بنابراین سپری شدن‌ تاریخ تمدید، مانع تمدید نخواهد بود و در خارج از مفاد و محتوای ردیف این بند، مطابق بندهای زیر اقدام خواهد شد.

7- دریافت پایان‌کار در مهلت قانونی پروانه و تمدیدهای آن به شرطی که مراحل ساخت و ساز توسط مهندس ناظر مربوطه تأیید شود، رایگان می‌باشد.

8- عوارض تمدید پروانه ساختمان (جواز ساخت) از پنجاه درصد کل عوارض زمان صدور بیشتر نخواهد بود.
وکیل تمدید پروانه ساختمان





:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: