رأی وحدت رویه شماره 741 هیأت عمومی دیوان عالی کشور
نوشته شده توسط : soraya

رأی وحدت رویه شماره 741 هیأت عمومی دیوان عالی کشور

در ادامه مقالات گذشته در مورد رأی وحدت رویه شماره 741 به بیان خلاصه پرونده دوم می‌پردازیم:

رأی وحدت رویه شماره 741 هیأت عمومی دیوان عالی کشور مورخ 26/3/1394

موضوع: در مواردی که دادگاه عمومی حقوقی به علت عدم تشکیل دادگاه‌های خانواده به امور و دعاوی خانوادگی رسیدگی می‌کنند حضور قاضی مشاور زن در دادگاه ضرورت ندارد.

خلاصه پرونده دوم

به حکایت محتویات پرونده کلاسه ۱۶۱۶ شعبه دوازدهم دیوان ‌عالی کشور آقای ب.م با وکالت آقای م.ی دادخواستی به طرفیت خانم س.ع به خواسته فسخ نکاح (برهم زدن ازدواج) تقدیم کرده و با استناد به رونوشت عقدنامه و کپی شناسنامه و اظهارنامه، توضیح داده است به موجب سند رسمی به شماره ترتیب ۳۲۵۸ مورخ 18/5/1392 دفتر ثبت ازدواج شماره ۱۴۲ حوزه ثبت تهران موکل، خوانده (زن) را به عقد ازدواج دائمی خود درآورده است.

خوانده طی مراسم خواستگاری و حین اجرای مذاکرات اولیه در مورد ازدواج اعلام نموده که دوشیزه (باکره) می‌باشد و قبلاً ازدواج نکرده است. اکنون پس از ثبت عقد نکاح و ازدواج کاشف به عمل آمده است که ایشان دوشیزه نبوده و قبلاً ازدواج نموده‌اند، بنابراین به استناد ماده ۱۱۲۸ قانون مدنی درخواست صدور حکم مبنی بر فسخ ازدواج را دارد.

شعبه ۲۳۰ دادگاه خانواده تهران با تعیین وقت رسیدگی در وقت تعیین شده با حضور طرفین دعوی (زن و شوهر) و وکلای آنان و بدون حضور قاضی مشاور تشکیل شده است.

خواهان (شوهر) اظهار داشته خواسته به شرح دادخواست و مستندات پیوست می‌باشد، بعد از عقد ازدواج مشخص شده زوجه (زن) دوشیزه و باکره نبوده و مدارک ظرف یک هفته ارائه می‌شود، بنابراین با وصف اظهارشده دوشیزه است، خلاف شرط مشخص می‌شود که ایشان دوشیزه نبوده و با شخص دیگری ازدواج نموده و ایشان نیز جراحی کرده که نگفته و حالت تنفر دارد، ایشان ثبات روحی ندارد و دکتر گفته از ایشان جدا شود، بنابراین درخواست فسخ نکاح را دارم.

تفاوت حضانت و ولایت فرزند در صورت جدایی والدین





:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: