تعمیر فن لپ تاپ لنوو
نوشته شده توسط : soraya
تعمیر فن لپ تاپ لنوو و دیگر برندها، با توجه به نوع خرابی این قطعه، به روش های مختلفی انجام می شود. فن لپ تاپ، مسئول خنک کردن قطعات دستگاه در حین کار است. یعنی وقتی دمای قطعات از حد مشخصی بیشتر شود، فن وارد عمل شده و برای جلوگیری از آسیب دیدگی آنها، سیستم را خنک می کند. در صورت خرابی فن یا عملکرد نادرست این قطعه، دمای قطعات کنترل نشده و به شدت در معرض آسیب دیدگی قرار می گیرند. به همین دلیل باید هرچه زودتر اقدام به تعمیر فن یا تعویض این قطعه کنید تا سلامت قطعاتی همچون پاور، باتری، مادربرد و … به خطر نیفتد. در ادامه، ضمن بررسی نحوه تعمیر فن لپ تاپ لنوو، علائم خرابی این قطعه را نیز معرفی می کنیم. تیم تعمیرات لپ تاپ نمایندگی Lenovo در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ اپل  برای ارائه خدمات تخصصی تر و ترمیم و تعویض اصولی و بی نقص فن در کنار شما هستند.
 
فن خنک کننده لپ تاپ هویت HV-F2061

علائم خرابی فن لپ تاپ لنوو

استهلاک پره های سازنده، کارکرد بیش از حد، اصابت ضربه و تجمع گرد و غبار و آلودگی های متفاوت عمده ترین دلایل خرابی فن لپ تاپ لنوو هستند. این دسته از خرابی ها عموما با گرمای بیش از حد بدنه ی لپ تاپ نمایان می شوند. دقت کنید که گرم شدن نسبی بدنه ی لپ تاپ موضوع کاملا نرمالی است و جای نگرانی ندارد. اما اگر حرارت بدنه ی لپ تاپ به هنگام کار با آن در حدی زیاد است که گرفتن سیستم در دست مشکل می شود، به احتمال قوی مشکلی در فن وجود دارد. این گرمای زیاد می تواند به خاموشی ناگهانی لپ تاپ و یا ریستارت شدن آن نیز بیانجامد. از طرفی صدای نامتعارف فن لپ تاپ هم نشانه ای برای خرابی این بخش از دستگاه است.

مشکلات و دلایل خرابی فن لپ تاپ lenovo

اگر لپ تاپ تان را روی سطوح دارای پرز یا گرد و غبار قرار می دهید، باید منتظر خرابی فن آن باشید. به مرور زمان این پرزها در داخل و بر روی پره های فن انباشته شده و موجب عدم تعادل فن، گرفتگی و گیر کردن فن و یا گرفتگی منافذ گردش هوا می شوند.در نتیجه فن به مرور زمان، از کار می افتد و به دلیل عدم خنک سازی لپ تاپ، قطعات را در معرض خرابی یا حتی سوختن قرار می دهد.
همچنین انباشت گرد و غبار در پره ها باعث عدم تعادل فن شده و به موتور آن آسیب می رساند و یا صدای فن را تا حد زیادی افزایش می دهد. گاهی ممکن است گرد و غبار و ذرات ریز و آلودگی ها در لابلای پره های فن گیر کرده و عملکرد این قطعه را مختل کنند. البته آبخوردگی و ضربه را نیز به عنوان دو عامل تاثیرگذار در خرابی این قطعه، نباید فراموش کرد. درهریک از این موارد، نیاز به تعمیر فن لپ تاپ لنوو بوده و باید به روش متفاوتی بدین منظور اقدام کرد.

تعویض و تعمیر فن لپ تاپ لنوو

اینکه بازیابی فن لپ تاپ لنوو نیازمند تعمیر است یا تعویض، بستگی به شدت آسیب وارده بر آن دارد. در هر حال ترمیم کارکرد فن لپ تاپ لنوو از عهده ی کاربران عادی خارج بوده و باید تحت نظر کارشناسان ماهر صورت پذیرد. فراموش نکنید که فرآیند تعویض فن لپ تاپ لنوو حتما باید با نمونه ی اورجینال و سازگار با لپ تاپ انجام شود. در غیر این صورت تمامی اجزای مختلف سیستم در معرض آسیب های جدی و بعضا جبران نشدنی خواهند بود. خاطرنشان می نماییم که تکنسین های ما در نمایندگی تعمیرات لنوو عملیات تعویض را توسط قطعه ی مرغوب و مشابه با سیستم انجام می دهند.
 
کاهش صدای فن لپ تاپ به روش ساده

تعویض فن لپ تاپ لنوو

فن های بکاررفته در انواع لپ‌تاپ تفاوت چندانی از نظر ساختار و فناوری ندارند. تمامی فن‌ها متشکل از پره‌های کوچکی هستند که یا وظیفه پرتاب باد گرم تولید شده، به بیرون را دارند و یا هوای تازۀ بیرون را از زیر به داخل می‌کشند. نکته‌ای که باید در تعویض و تعمیر فن لپ تاپ لنوو در نظر داشت، نوع فن است. به عبارتی دیگر بهتر است پیش از تعویض و یا تعمیر فن لپ تاپ لنوو، نوع فن و ساز و کار آن بررسی شود.
به طور کلی فن های بکاررفته در انواع لپ تاپ را می‌توان در دو دسته جای داد: دسته اول فن هایی هایی هستند که هوای گرم را از زیر خارج می‌کنند و دسته دوم فن هایی هستند که هوای تازه را از زیر به داخل می کشند. در زمان تعویض فن لپ تاپ لنوو، انتخاب صحیح فن خنک‌کننده، کمک شایانی در خنک نگه‌داشتن دستگاه و گردش بهتر هوا خواهد کرد. بالعکس اگر فن خریداری شده مناسب نباشد حرارت لپ تاپ در طول زمان از حد معمول فراتر می‌رود و همین مسئله تخریب و کاهش طول عمر سخت افزار، مخصوصا باتری را در پی خواهد داشت.




:: برچسب‌ها: تعمیر در محل,نمایندگی تعمیرات لنوو,تعمیر لپ تاپ آبخورده,تعمیر لپ تاپ شکسته ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: