برد تی کان و خرابی آن در تلویزیون سونی
نوشته شده توسط : soraya

برد تی کان و خرابی آن در تلویزیون سونی

برد تی کان جزوه برد های مهم در تلویزیون است که در تلویزیون وظایف مهمی را بر عهده دارد. اهمیت این برد به این دلیل است که با تمامی قسمت های تلویزیون در ارتباط است و می تواند عملکرد تلویزیون را تحت تاثیر قرار دهد. در صورت خرابی این قطعه و تعمیر آن نیاز به نیروی متخصص و حرفه ای دارید تا بتواند مشکل را به طور کامل برطرف نماید. در این مقاله در رابطه با برد تی کان اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

تعمیر برد پاور تلویزیون سونی - تعمیرگاه تلویزیون سونی مجاز 526022

برد تی کان

اصولا برای ایجاد تصاویر و اجرای آن دو برد مین برد و فلت با یکیدگر همکاری می کنند تا تصویر اجرا شود. اما برای ارتباط با این دو برد قطعه ای باید وجود داشته باشد تا اطلاعات را بین این دو برد منتقل نماید. این برد، برد تی کان نام دارد. برد TFT CONTROLLER که تام اختصاری آن تی کان یا T-con  است اطلاعات تصویری را بین دو بخش گفته شده منتقل می کند. اظلاعات بعد از وارد شدن به تلویزیون به مین برد می رود و بعد از کابل ارتباطی خاصی این اطلاعات اولیه وارد برد تی کان می شود.

برد تی کان یکی از اجزای پنل تلویزیون است تا بتواند تصاویر را اجرا نماید. بعد از گرفتن اطلاعات اولیه از مین برد این اطلاعات را به پنل انتقال می دهد تا این اطلاعات اجرا شود. به همین دلیل این قطعه در ایجاد تصویر نقش ویژه ای دارد و خرابی آن می تواند بر عملکرد تلویزیون نقش ویژه ای دارد.

مشکلات رایج در رابطه با خرابی برد تی کان

عوامل متعددی می تواند باعث خرابی این برد شود این عوامل عبارت است از آبخوردگی تلویزیون، نوسانات برقی (برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی بهتر است همیشه از محافظ برق استفاده نمایید و از اتصال تلویزیون به طور مستقیم خودداری نمایید) و یا خرابی طولانی مدت قطعات دیگر می تواند اصلی ترین علل خرابی این قطعه ی مهم باشد.

نشانه ی خرابی برد تی کان در تلویزیون

در صورت خرابی این قطعه تلویزیون نشانه هایی را از خود بروز می دهد که می توان به خرابی این قطعه ربط داد. یکی از این نشانه ها می تواند قطع ناگهانی تصاویر باشد که دلیل قطع ناگهانی می تواند خرابی این قطعه باشد.

تعمیر برد تی کان

برای تعمیر این قطعه ی مهم و حیاتی بهتر است از متخصص و فرد حرفه ای کمک بگیرید؛ زیرا در صورتی که در تعمیر این قطعه سهل انگاری ایجاد شود می تواند به قطعات دیگر نیز اسیب وارد کند.

تعمیر تلویزیون آبخورده





:: برچسب‌ها: برد تی کان , تلویزیون , تعمیر , پنل تلویزیون ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: