اتصال کابل HDMI به تلویزیون و سوختن مین برد
نوشته شده توسط : soraya

اتصال کابل HDMI نامعتبر به تلویزیون و سوختن مین برد

تلویزیون های جزوه وسایل الکتریکی بسیار مهمی هستند که به راحتی می توان آن ها را در منازل، ادارات و سازمان ها و ... مشاهده کرد. یکی از شرکت های که در زمینه ی ساخت تلویزیون در سطح جهان موفق بوده است، شرکت سامسونگ می باشد. شرکت سامسونگ از سال 2008 شروع به ساخت و فعالیت در رابطه با ساخت تلویزیون کرده است و قطعات گوناگونی مثل پاور، مین برد و بک لایت و ... را در خود جای داده است. در این مقاله در رابطه با اتصال کابل HDMI نامعتبر به تلویزیون و سوختن مین برد اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

چگونه هنگام استفاده از HDMI تصاویر بهتری دریافت کنیم؟

اچ دی ام ای چیست؟

امروزه قطعات متفاوتی برای انتقال سیگنال های صوتی و تصویری ساخته شده است. یکی از این قطعات اچ دی ام ای است که به راحتی می تواند اطلاعات را به مین برد هدایت نمایند تا در این قطعه نیز این اطلاعات مورد بررسی قرار بگیرد و سپس اجرا شود. برای اتصال دستگاه های مثل لپ تاپ به تلویزیون از این قطعه استفاده می شود.

 این قطعه یکی از بهترین قطعه هایی است که برای انتثقال اطلاعات از آن ها استفاده می شود. به راحتی می توان از این قطعه در تلویزیون های اچ دی و 4k ultra ، ویدئو پروژکتورها، بلوری دیسک پلیرها، رسیورهای سینمای خانگی، مدیا پلیر شبکه/ یا مدیا استریمرها، و یا حتی کابل های ماهواره ای استفاده کرد. هدف اصلی این قطعه اتصال دو دستگاه به یکدیگر و ایجاد ارتباط این دو دستگاه با یکدیگر می باشد.

ارتباط مین برد و اچ دی ام ای

از طریق این قطعه به راحتی می توان اطلاعات تصویری و صوتی را وارد تلویزیون نمود. بعد از وارد شدن این اطلاعات به تلویزیون، آن ها وارد مین برد می شوند تا مورد بررسی قرار گرفته و در تلویزیون اجرا شود پس می توان گفت قطعه ای که اچ دی ام ای با آن در ارتباط است مین برد می باشد. بعد از گرفتن اطلاعات و پردازش آن اطلاعات اجرا و نمایش داده می شود.

چرا تلویزیون صدا ندارد

خرابی اچ دی ام ای

در شرایطی ممکن است از اچ دی ام ای تقلبی و چینی استفاده کنید. این ریسیور های ارزان و چینی به راحتی می توانند عملکرد تلویزیون را تحت تاثیر قرار دهند. هنگام اتصال این اچ دی ام ای معیوب به تلویزیون، اطلاعات وارد مین برد می شود و امکان دارد در این حین مین برد به طور کامل اسیب دیده و خراب شود و یا در شرایطی این قطعه به طور کامل بسوزد. پس بهتر است برای انتقال اطلاعات خود به تلویزیون حتما از کابل اچ دی ام ای معتبر و سالم استفاده نمایید تا در صورت خرابی مین برد هزینه ی اضافی و سنگین را متحمل نشوید و به راحتی بتوانید تصاویر و صداهای با کیفیت را تجربه نمایید.

خرابی مین برد

در صورت اتصال اچ دی ام ای ممکن است به ای سی های تلویزیون اسیب زیادی وارد شود و برای رفع این مشکل باید ای سی ها به طور کامل تعویض گردد. لازم به ذکر است که به دلیل ظرافت این کار (تعویض ای سی ها) اصولا تعمیرکاران برای رفع این مشکل تعویض کامل مین برد را پیشنهاد می کنند. پس برای جلوگیری از بروز این مشکل همیشه از اچ دی ام ای سالم و معتبر استفاده نمایید.





:: برچسب‌ها: مین برد , خرابی اچ دی ام ای , کابل HDMI , تلویزیون ,
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: